vrijdag 1 augustus 2008

Vrijdag 1 augustus

Luc is dinsdag overleden, hij was 69. Luc overleed aan slokdarmkanker. Hij en zijn vrouw zijn goede vrienden van mijn ouders, ze zijn tevens leeftijdsgenoten. Het is zes weken geleden dat ik Luc voor het laatst zag. Papa bracht hem in een rolwagen van de afdeling palliatieve zorgen naar de dagkliniek oncologie waar mama en ik wachtten op haar bloedresultaten.

Het raakte me diep toen ik die twee doodzieke mensen elkaar zag begroeten. Lotgenoten... Ze namen elkaars handen vast, keken elkaar aan. Luc graatmager en grauw, mama graatmager maar met een nog vrij gezonde gelaatskleur.

Hij is de eerste die de vriendenkring verlaat. De confrontatie voor mijn ouders is uitermate zwaar.

De laatste tien maanden zijn teveel mensen uit onze omgeving gestorven... ik krijg een onbehaaglijk gevoel:

Annelies (22)
Nathalie (20)
Leo (80)
Oscar (75)
Jonathan (10 maanden)
Christa (43)
Adrienne (85)
Joke (38)
Luc (69)

Las onlangs in de krant dat we steeds ouder worden. Dat zou een aangename vaststelling moeten zijn...

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage