zondag 22 juni 2008

zondag 22 juni

Was al geruime tijd op zoek naar mijn handleiding, want kon mijn pauzeknop absoluut niet meer vinden. Dit zou mij eigenlijk niet mogen verwonderen... mijn hersenen laten een pauze niet toe. De chaos die onvermijdelijk de overhand neemt, remt elke poging om (relatieve) rust in te lassen. Gelukkig brengt de nacht nog enig soelaas, want slapen lukt nog aardig, hoewel een angstdroom af en toe het ritme verstoort.

Mijn zus heeft de behandelende arts gesproken. Wat hij te vertellen had was allesbehalve bemoedigend. Zelfs wanneer de scan (gepland voor half juli) aantoont dat de metastasen een halt zijn toegeroepen (het beste wat we blijkbaar mogen hopen) is de prognose ronduit slecht. Er resten ons twee opties: de chemo heeft de metastasen een halt toegeroepen en dan start er een tweede chemobeurt van zes sessies. Werden de metastasen geen halt toegeroepen en zijn enkel de symptomen onder controle dan brengt een tweede sessie waarschijnlijk geen respijt meer. Is dit nog een keuze?

Tegen beter weten in houden wij stand (mijn verstand en mijn emotionele ik). Zelfs nu probeert mijn gevoel mijn ratio te elimineren... fat chance!



0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage